Bloggen

Om bloggen

Tanken med bloggen är att berätta om arbetet vi gör för att ta fram en varumärkesplattform för Mora som plats. Vilka är då vi? Jo, det är alla – alla som vill vara med och dela med sig med berättelser om Mora. Tanken är också att bloggen tillsammans med kampanjsajten varumarketmora.se ska fånga in synpunkter och idéer som finns bland alla de som är intresserade av Mora eller kanske både av Mora och av varumärkesarbete och/eller bilden av Mora.

Jag som bloggar heter Viveka Leksell och är kommunikationschef i Mora kommun. Och jag vill gärna att många bidrar som bloggare så att vi tillsammans hjälps åt att fånga bilden av Mora och berätta om Moras varumärkesresa.

Eftersom det är vi tillsammans som skapar bilden av Mora så behöver vi din hjälp för att detta ska bli bra. Under fliken ”Din bild av Mora” kan du dela med dig av dina berättelser om Mora. Hur var det att växa upp i Mora? Varför flyttade du hit? Hur berättar du om Mora för någon som vill flytta hit? 

Varumärket Mora är ett gemensamt ansvar för oss alla i Mora. Kommunens roll är att leda arbetet för att formulera, förankra och driva varumärket framåt. 

Viveka Leksell
Viveka Leksell
viveka.leksell@mora.se

Jag har så mycket att berätta om Mora, vilket äventyr! Tänk er utmaningen för en riktig 08:a, en stadsråtta från Stockholm, uppgiften att etablera en alldeles ny kommunikationsverksamhet för Mora kommun. Lockande? Självklart! Varumärket Mora är starkt och attraktivt. Jag ansökte och fick jobbet, och i det ingick inte bara att införa ett strategiskt syn- och arbetssätt in om kommunikation utan även att bygga varumärket för platsen Mora, och med det kom inflyttarfrågor samt demokratifrågor – allt med delaktighet och dialog som ledstjärnor. Nu två år senare är vi på god väg tillsammans med förhoppningsvis hela Mora. Och jag ser fram emot fortsättningen! Ta del av min blogg, kommentera, dela och sprid den vidare.

No Comments

Post A Comment