Verktygslåda för varumärket mora

Varumärkesplattform och designmanual

Genom att kommunicera med en samlad och enhetlig röst blir berättelserna om Mora tydliga och klara och varumärket Mora stärks. Varumärkesplattformen och designmanualen är verktyg som företag, organisationer, föreningar och invånare kan använda för att tydliggöra sitt eget varumärke och samtidigt stärka platsvarumärket Mora.

Platsvarumärkets logotyp

 Logotyp

Mora logotypen syftar till att förstärka det redan unika med Mora, men i en ny tappning. Kurbits ger associationer till tradition och hantverk. Dess utformning har fått ett mer energiskt och modernt uttryck, för att kännas mer aktivt och i tiden. Hjärtat representerar den välkomnande och genuina moraandan och den hälsosamma och aktiva livsstilen. Färgerna symboliserar även de en aktiv livsstil med den dalablåa färgen med Siljan i tankarna men även så den mer klassiska röda färgen. I manualen finns även en bildstrategi för att ytterligare tydliggöra bilden av Mora.

Alla har möjlighet och tillåtelse att använda varumärket Moras logotyp i syfte att stärka platsen Mora – och sig själva. Men logotypen får inte användas i sammanhang som kan anses kränkande, störande eller stötande. Läs mer i den grafiska manualen hur logotypen för varumärket Mora kan appliceras.

Här kan du ladda ner logotypen:

För att få ner logotyperna klicka på länken, högerklicka på logotypen och spara bilden.

 

Aktivitetslogotyp

För att ytterligare förstärka budskapet om att uppleva och upptäcka Mora samt att kommunicera att produkter är tillverkade i Mora finns aktivitetslogotypen. Logotypen är förstärkt med en uppmaning eller förklaring. Finns behovet av en ny aktivitetslogotyp, kontakta förändringsledare för varumärket Mora.

Här kan du ladda ner de aktivitetslogotyper som finns klara:

Aktivitetslogotyp_Madein_webbbakgrund

Aktivitetslogotyp_Upplevmora_webbbakgrund

Aktivitetslogotyp_Upptack_webbbakgrund